Fekete Péter mézike

A netes kutatásaim nem jártak sikerrel, hogy felfedjem majdan megírjam a főzde születését és miegymás információit vele kapcsolatban. Ami biztos az a helyszín, a Borsod megyei Emőd, illetve az, hogy négy fajta üvegtöltetet készít, ebből hármat vételeztem meg. A kérdés utólag bennem is felmerült, miért is csak ennyit, hiszen ott volt a negyedik is ami sötét gondolatok mentés főződött, hiszen kedvelem. Hiányosságom és vagy szét szórtságom pótolni fogja ezen baklövését.
Miskolc mellől jöttem hazafelé a régi hármason harmad magammal, és merült fel a szomjoltás kérdése annak alkoholtól mentes folyadékáról. Sofőrként egyszerűsítve a kormány tekergetést egy dohányboltot választottam a legnagyobb szerencsémre. Megállva maradtam a bal egyben, nézelődtem és olvasgattam, majd megakadt a szemem a következő feliraton, Fekete Péter sörei itt kapahatóak. A gyors reagálású kommandós osztag hozzám képest egy óvodás gyerekcsoport, feldolgozva a kapott információkat már be is toppantam az üzlet helységbe. Mosolygós hölgy köszön ide én oda, kéz csókom és már pásztázom a polcokat, megvan. Teszem a kérdést, mert még nem tudtam, hogy helyi készítésű, a válasz igen, leemelem és nyomtatott a kupak, közben dicsérő szavak érintik a fülem a sörrel kapcsolatban. Eltérő színűek, és mindegyiken van felirat, kivéve a fekete főzeten, már markolom a Huffokat és pakolom a söröket, izgatottság és megelégedettség érzete önti el testem. Ismét egy haza mikrofőzde amit majd meg is látogatok pixelkészítő masinával a kezemben.

Kecses mézes színezettel nyit illata, aminek édessége könnyed érzet mentén kényeztet és járja át egy enyhe gyümölcsösség.
A méz uralma szinte le is fedi illatának spektrumát. Az árpamaláta csupán fakó árnyékként szolgáltatja gabonás hatását a komló pedig elesett az illatkép játékában.







Teste opálos öltözetet húzott ami világosabb narancsos színezetben tündököl. Habfedője szép, egységes, sűrű struktúrájú és csak komótosan illan hófehér színével.



Bőséges pezsgés üdvözöl amihez savassága is hasonló érzettel csatlakozik. Múlásukat követően már édesedő irányával a méz köszön be, enyhe, de kellemes hatásfokkal.


A kortykép illatával szemben szélesebb világot nyit meg. Az eddig olvasott jegyek maradnak, majd társul az árpamaláta is egy magabiztos ám nem tolakodó ízével, kellően adja gabonás és egyben száraz, magvas jellemét.


Kicsit később a legnagyobb meglepetésemre, körvonalazódik a komló keserűje annak szimpátiát tápláló kínálatával. Nem telít, hozzá idomul a többiek jelenlétéhez, sőt talán kissé alul is pozicionálja magát.


Citrusos világát nem is szabadítja fel, csupán óvatosan kesernyés. Végjátékára összeérnek az ízek egy abszolút sima, kellemes kortykép zárással. Múlása hosszan kísér.





Következőleg egy testvére fog érkezni.

Árpamaláta, méz (propolisszal ), komló, élesztő.
6.5% V/V
0.5L
Magyarország
 3432 Emőd, Margit u. 2, Fekete Péter Manufaktúra Kft.










Megjegyzések